قندعسلقندعسل، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 14 روز سن داره

دفترچه خاطرات كودكي من

چرخ وفلك شادي

1393/3/9 15:24
نویسنده : سحر
183 بازدید
اشتراک گذاری

و اما ویروسی که دوست دارید کودک تان حتماً آن را بگیرد شادی است! تحقیقات جدید نشان می دهند که اگر والدین کودک (یعنی شما!) شاد باشند، اگر همکلاسی هایش شاد و شنگول باشند، اگر دوستانی که همسایه اش هستند، لبخند بر لبانشان داشته باشند، احتمال شاداب بودن او نیز بیشتر می شود.

راه هایی برای سوار کردن کودک بر چرخ و فلک شادی:

  1. به خوبی با دیگران در ارتباط باشید. دکترجیمز فلاور (James Flower)، استادیار داشنگاه کالیفرنیا در سانتیگو و نویسنده این مطلب می گوید: "شادی مانند ویروس آنفلوانزا است. هر چه با افراد پر انرژی و سرحال بیشتری در تماس باشید، احتمال مبتلا شدن به رفتار خوب آن ها بیشتر می شود. بنابراین برای اطمینان از این که کودک تان کاملاً در معرض چنین شرایطی قرار دارد، او را به یک گروه بازی ملحق کنید و برای قرار بازی برنامه ریزی کنید. سعی کنید او را وقتی به پارک کودکان ببرید که می دانید کودکان زیاد دیگری در آن جا هستند.
  2. بر خنده و شادی او (نه موفقیتش)تاکید داشته باشید. فلاور می گوید نقطه اساسی هستی بشر بیشتر به تجربه شادی مربوط می شود، نه موفقیت او. البته، وقتی کودک تان بزرگتر می شود، دوست دارید از این که بهترین آموزش ممکن را دریافت می کند، اطمینان حاصل کنید. اما فعلاً  به جای فعالیت ها و  اسباب بازی های تقویت کننده مغز به دنبال فعالیت ها و اسباب‌بازی های جالب باشید. اگر به دنبال مهد کودک هستید یا آماده بازدید از مدارس آمادگی، به دنبال مدرسه یا مهد کودکی باشید که بر مهارت های اجتماعی کودک بیشتر از آموزش الفبا تاکید داشته باشند.
  3. به مکان شاد خودتان بروید. این به معنای لبخند زدن زورکی در حین بر زدن قبض های آب و برق روی میز آشپزخانه نیست؛ بلکه به معنی انجام دادن چیزی است که می دانید خوشحال تان می کند –موسیقی مورد علاقه تان را روشن کنید یا کودک تان را برای خوردن بستنی بیرون ببرید. هیچ چیزی به اندازه لکه های شکلات روی لبخند کودک کوچولوی تان، اخم های شما را باز نمی کند.

مترجم: نغمه خالقی

منبع: www.parenting.com

اميدوارم كه نوگلاي شما هميشه شاد وشنگول باشن

ونظر نشه فرامــــــــــــــــــــــــــــــــــــوش

پسندها (7)

نظرات (1)

مامان مهلا
27 خرداد 93 1:09
مطلب جالبی بود
سحر
پاسخ